Monday, May 7, 2012

066

Angka giliran di Seremban. Berjam-jam aku tunggu. 70ringgit Malaysia melayang. Aku penakut sikit isi borang. Tanggal 2Mei kini rasmi. Bahasa ringkasnya ATCP. Langkah yang aku pilih, aku sendiri tak pasti. Sejak azali aku rebellious. Apa yang hendak di buat belum di rancang,tapi ke mana tujuannya itu aku dah nampak. Bukan mudah bila kau 19 tahun tapi sekeliling memaksa kau untuk matang sebelum waktu. Berat yang bakal di pikul mula terasa. Yang tua bahkan yang muda mendesak sini sana. Telingga kiri kanan ya kan aje. Biarlah aku buat silap! Sebab aku mahu belajar dari nya. Hendak bermula perlu kuat fizikal mental. Tapi duit perlu ada bro. Bercakap tentang realiti. Aku bertatih menabung. Saat menulis entri ini RM20 sudah dalam kocek. Kita lihat dapatkah aku gapai bau 20juta. 

Filem terbahagi dua kategori, kau mahu berkarya atau mahu buat duit. Berseni itu kerjaya,tapi tetap periuk nasi. Kalau ke sudah kerja amal,sampai ke tua 5D Mark 2..3...4 aku tak terbeli. Ada yang menelefon untuk berkongsi,maaf. Beri aku masa untuk berfikir agar aku adil. Janji aku, kita tetap sebumbung. Bawah satu payung dalam industri. Agak-agak FFM ada chance tak? Hahaha... Berangan memang dalam DNA aku. Produksi bukan untuk populariti. Kau mahu pengarah terbaik atau pengarah paling popular! Itu semua tak penting. Dari detik ini aku bekerja keras demi untuk membelikan mak aku sebijik kereta AUDI. Tak sangka sejauh ini sudah perlabuhan aku ke Pulau Lakon Layar. Dari budak SPM yang keputusan entah apa apa. Di sekolah langsung tak pernah boleh jawab apa cita-cita, tapi kini bergelumang dengan seni layar. 

Semua aku mahu menembak, tidak hirau genre, asal boleh Camera Roll, adrenaline mula mengalir deras. Walau ada individu yang kurang suka dengan aku,tapi apa boleh buat. Aku garang. Satu semester sahaja lagi sebelum graduasi,kemudian gigih majukan ATCP. Ada rezeki sambung degree. Episod seterusnya; tercapaikah impian FM ke Hollywood.

No comments:

Post a Comment