Wednesday, May 23, 2012

Apa perlu saya buat?

Saya cintakan budak sawah padi tu.

Saya faham dengan jelasnya dia tidak cintakan saya, tapi sekurang-kurangnya saya masih berhak untuk cintakan dia kan?

Tapi kenapa begitu kejam permintaan nya sampai saya perlu lupakan semua perasaan saya.
Dan hanya perlu anggap tak lebih dari kawan.

Oh, sungguh membunuh permintaan itu.

Kau fikir jika kita masih berkawan rapat aku akan dapat lupakan kau dan padam semua cinta ini?
Ini semua kerja gila lah. Jujur aku tak boleh. Tapi kepada siapa hendak aku mengadukan.
Kau langsung tak beri aku peluang untuk aku luahkan segala luka yang aku pendam.

Adil ke macam ni?

Ya, memang seharusnya aku hargai yang kau masih sanggup berkawan dengan aku.
Tapi takkan lah aku harus cintakan kawan baik aku dalam diam dan langsung tak boleh nak miliki.
Apa semua ni? Aku memang tak faham.

Mungkin sebab, suatu hari nanti kau akan bebas berkata. Eh, selama ni kita kawan je kan?
Aku tak pernah janji apa-apa pun. 
Kalau kita bercinta nanti terjerat pulak.

Ini semua gila lah. Pening kepala aku memikir kan.

Jujur sakit sangat, bila aku ibarat macam di haramkan sama sekali cintakan orang yang aku cinta. Apa semua ni? Kenapa sampai macam ni tak layak nya aku. Kenapa sampai macam ni kau hukum aku.

Saat ini jujur, aku memang tak boleh cintakan orang lain. Tak boleh. Aku sayangkan seseorang bukan boleh di tukar ganti 3 kali sehari. Aku buntu sangat-sangat.

Mungkin, awak lakukan semua ini kerana ianya yang terbaik untuk saya. Untuk kita. Tapi awak perlu tahu, cinta saya pada awak membuatkan saya sangat luar biasa.

Terus tertanya-tanya aku, adakah aku begitu kuat untuk melepaskan kau jadi milik orang lain.


P/s : Yang paling menyakitkan adalah, mengapa awak begitu yakin dan pasti yang sampai bila-bila pun  memang kita tidak akan ada peluang untuk bersama.

No comments:

Post a Comment