Monday, May 21, 2012

Terukir di bintang Eps.8

Awak tahu tak yang saya masih impikan kita macam dulu? lupakan semua ini dan mulakan yang baru. Awak, awak cintakan saya kan? jawablah. pandang dalam mata saya dan kata awak tidak cintakan saya. Sungguh saya takut tamat tempoh yang di berikan hampir tiba dan saya masih lagi tidak boleh tunaikan permintaan awak. Saya sedar saya banyak kekurangan jika di bandingkan perempuan lain. Saya tahu dengan mudahnya awak akan jumpa pengganti diri saya, pengganti yang jauh lebih baik dari saya.

FLASHBACK. Antara saat terindah bila awak sudi nak teman saya ke Induk untuk dengar wacana petang tu. Bestnya dapat duduk sebelah awak dalam bas. Rasa macam nak baring dekat bahu awak je sebab saya memang penat sangat waktu itu, tapi segan. Bila dah sampai kita pergi makan dekat cafeteria, waktu makan sebenarnya wacana dah nak mula tapi pergi makan dulu lah. Saya sememangnya suka teman awak makan, nanti awak mesti tanya saya nak minum apa. Sirap? Kemudian awak akan belikan untuk saya. Habis sahaja makan kita masuk ke dewan, ramai jugak orang datang haritu, untuk melihat kamera boleh terbang itu. Tapi saya tak focus sangat pun dengar wacana itu, lagi suka tengok awak disebelah saya. Kita lukis-lukis gambar, fashion baju dan awak tanda tangan buku saya. Sampai sekarang ada lagi semua tu, saya tak padam dan tak koyak. Kita dapat makanan percuma haritu itu, pegang makanan sambil tunggu bas. Sempat lagi bergambar waktu itu. Ingat lagi tak kenapa kita tangkap gambar? hahahaha. Paling kelakar awak cuba snap gambar belalang yang ada dekat peha saya, tapi awak tangkap gambar memang tak cantik. Bas pun sampai tapi balik kita tak dapat duduk bersebelahan sebab bas penuh, awak duduk di kerusi depan saya. Sampai sahaja di destinasi kita duduk di gazebo dan ber-picnic dengan makanan percuma tadi. Comel kan? Awak ada tangkap gambar saya waktu itu.

Eh, awak sampai sekarang ye masih perli saya tentang isu tangkap gambar di papan tanda fakulti itu. Jahat betul, masih tak puas hati ye tak dapat jadi photographer? Esoknya saya memang betul tangkap gambar di situ. hehehe.

BACK TO PRESENT. Saya memang buat silap malam itu dengan berkata tidak. Kalau lah saya setuju makan malam dengan awak pasti tidak jadi macam ni kan? Itu lah puncanya perpisahan kita. Saat-saat akhir semester, kita langsung tak bertemu macam orang lain. Walau akan ada cuti 2 bulan yang panjang namun awak pergi tinggalkan saya tanpa berkata apa-apa. Kesalahan yang sangat besar ke saya buat sehingga saya dihukum begini? Saya cuba untuk positive dan menjadi kuat, sungguh saya sedih dengan tindakan awak. Sehingga sekarang kita masih lagi tidak bertemu. Tidakkah awak ingin jelaskan kenapa dan tidakkah awak rindu kan saya? Tahu-tahu sahaja awak sudah sampai ke kampung, awak tutup telefon bimbit awak berhari-hari tanpa berita. Tapi lepas saya dapat tahu awak sudah selamat sampai, tidak mengapalah saya maafkan. Kalau lah perempuan lain di tempat saya pasti sudah berkaca mata diperlakukan sebegini.

#Episod 9

No comments:

Post a Comment