Sunday, May 13, 2012

Awak ,saya dan dia.

Hari ini aku berhadapan dengan lara lagi.
Hati seakan mendesak untuk kembali semula.
Kau hanya membuat aku menangis.
Dia sering buat aku tidak henti tersenyum.
Perpisahan yang lalu bukan kerelaan.

Aku mahu balik dalam dakapannya.
Pasti aku sakit. Ada penghalangnya.
Tapi sekurangnya dia tidak seperti mu.
Entah apa magik nya dia.
Walau bertahun menyepi.
Hati aku masih boleh jatuh cinta.

Kalaulah saya tak kehilangannya dulu.
Pasti sekarang saya tidak jatuh sebegini.
Aku mahu bangkit, namun ternyata.
Aku hanya mampu balik pada si dia.
Insan yang bertakhta sekian lama.

Berhubung sahaja hati mula curang.
Ya. Sebab aku pernah cintakan dia.
Tapi ternyata melihat kau dengan orang baru.
Aku menangis tersedu.
Buntu siapa yang hati ini lebih sayangkan.
Mencarut dalam hati membenci keduanya.

Sama sahaja sakitnya.
Apa yang harus aku lakukan.
Ajar hati aku berhenti untuk cintakan kau.
Hati ini tidak tahu caranya tentang pengganti.
Kembali pada yang lama, sakit.
Setia lebih sakit.
Atau ada baiknya aku hukum diri sendiri. Sendiri.

No comments:

Post a Comment