Sunday, May 13, 2012

Terukir di bintang Eps.7

BACK TO PRESENT. Semalam saya mimpikan awak, awak datang dari jauh untuk melawat saya. Saya sengaja buat-buat tak nampak sebab saya takut kecewa salah orang. Tapi betul memang awak, saya rindukan awak. Rindukan kita. Saya sendiri tak pasti kenapa saya menangis kehilangan awak. Seperti baru semalam luka itu. Pertanyaan awak kadang kala tidak mahu saya jawab oleh sebab awak sudah tahu akan jawapannya, jadi mengapa di persoalankan lagi.

FLASHBACK. Teringat pulak hari di mana awak nak pergi membeli ticket bas itu, sebelum ke perhentian bas awak sempat lagi nak print assignment, jadi saya pun temankan awak ke kedai itu. Indah rasanya jalan berdua dan bila saya tidak dapat turun dari tebing itu, awak hulurkan tangan lalu bantu saya untuk turun. Saat itu, saya rasa indah sangat. Walau dah hampir semester pengakhiran namun itulah kali pertama saya ke kedai pencetakan itu, segan yang teramat sangat bila kakak kedai tu pandang dan senyum-senyum melihat awak hulurkan air susu kotak yang baru awak beli kepada saya. Walau sebenarnya, awak langsung tak tahu yang saya tak suka minum susu. Tapi sebab awak, saya minum jugak air susu itu. Minum sikit je kemudian saya beri semula kepada awak, kakak-kakak di kedai itu semuanya bercakap tentang kita waktu itu, apa tak nya kita kongsi air kotak yang sama, bagi saya moment itu sweet sangat. Tapi sebab saya malu sangat saya keluar dari kedai itu sebentar dan ke kedai runcit di sebelah, seperti mahu menjerit sahaja. Jeritan gembira dan malu.

*Awak tertidur dan tidak ke kelas petang itu, tak pulak saya sangka tweet suruh kejutkan itu ditujukan pada saya. Lumrah drama di twitter, kalau benda buruk cepat aje semua terasa..kalau benda baik semua malu, eh..tweet tu untuk aku ke? hehehe...tapi sebab hendak cepat ke bilik pensyarah dan ke kuliah saya betul-betul tak perasaan tweet tu. Jadi saya tak kejutkan dan awak pun ponteng kelas itu. Comel je time tu saya sign kan attendance awak sebab haritu pulak lecturer suruh sign untuk 4 kotak sekali. Sama memang pakar tiru tanda tangan dan saya pun apa lagi tolong awaklah...hehehe...

Selepas kelas, saya suruh awak siap dalam masa 5 minit dan tunggu di depan guard. Saya nak menculik awak dan nak ajak awak keluar makan and first time nak rapatkan awak dengan abang saya. Tapi macam biasa awak memang ambil masa sikit untuk bersiap,yelah nak handsome-handsome. Hahaha. Masuk je dalam kereta,kita dua je kat belakang best jugak dapat spend time. Then kita pergi makan Pecel Lele yang sedap wokk, kat area ampang. Entah bila nak dapat makan free lagi..hehe..pastu balik ke kolej awak duduk kat depan, abang saya bocorkan rahsia yang saya takut hantu. Awak pun asyik sakat saya je lepas tu..

#Episod 8

No comments:

Post a Comment