Monday, May 7, 2012

Terukir di bintang Eps.2

Kau sebenarnya tak endah pasal hati aku. Bila aku menyepi, di situ kau tercari-cari. Mengapa perlu begitu? Apa yang kau nak sebenarnya? Aku tertanya-tanya adakah hobi engkau atau kau dibayar sebenarnya untuk patahkan hati aku? Berapa nilainya jika hati aku menangis? Pernah tak sekali je kau cuba selami betapa manisnya aku menjadi "perempuan itu". Kau gembira ke sebenarnya membaca aku terkulai lemah,hendak menguji kekuatan hatiku mungkin. Aku nak tanya, kau gembira ke sebenarnya buat aku sedih. Kalau itu buatkan kau tertawa,pergi main jauh-jauh. Jatuh cinta,bukan benda yang aku buat 3 kali sehari. Hati aku ni,payah sikit. Kalau aku sendiri memujuk hati aku untuk jatuh cinta tapi tak boleh,kenapa engkau senang-senang nak aku lupakan. Ini semua gila. Aku dah taknak tengok muka surat semalam,dan aku tak salahkan kau pun semua benda ni terjadi. Aku yang buat silap. Tak sepatutnya aku jatuh cinta. 

Sekarang di sinilah aku lari untuk cari diri aku balik. Tiada gangguan,tiada paksaan. Aku tenang kat sesawang ini. Bebas dari drama-drama. Akhirnya, I got my own time and space. Blog aku ni ibarat mcm gua yang aku tidak mahu ada penghuni lain singgah dan mengkaji segala apa tulisan di dinding. Cuma kata-kata aku untuk menjerit gundah gulana. Bila agaknya,bila aku akan jatuh cinta lagi? Aku yang dulu,sudah lama aku kuburkan dalam-dalam. Aku dah berhenti,lari jauh-jauh dari cinta monyet. Apabila aku sedia untuk mencari pemilik tulang rusuk, cinta tidak lagi hadir dalam kamus hidup aku secara dua hala. Asyik aku menyinta,aku tidak lagi merasa dicinta. Sedang menulis ini,aku sudah 3tahun membujang. Faktanya,dari dulu yang aku benar-benar cinta memang tidak pernah dapat aku miliki. 

FLASHBACK. Kalau dah sayang, bertahun-tahun sanggup ku tunggu namun jodoh tiada dia akhirnya couple dgn perempuan lain dan aku mulakan hidup baru. Kemudian aku terpaut pula pada si dia, memang aku sayangkan dia, tapi siapa dia dan siapa aku yang menjadi persoalannya. Sampai satu hari, aku jumpa si gentleman itu. Segalanya berubah, naik gila jugak bila terpaksa aku lepaskan dia sebab seseorang. Degup hati aku pada dia membuatkan aku patahkan 2 hati yang lain. Dia mengunci pintu hatiku,kuncinya dia bawak lari jauh-jauh. 2insan cuba mengetuk pintu hati. Entah macam mana engkau masuk ke dalam hati melalui pintu belakang. Selesa disitu. 

BACK TO PRESENT. Ya,aku sayangkan kau. Tapi atas sebab itu,kita tidak dapat bersama. Melupakan kau paling payah sekali aku nak pujuk hati aku. Ada juga aku terfikir untuk kembali pada si dia yang masih memegang kunci pintu hati aku,tapi itu mustahil. Ini kisah benar,yang bukan aku selindung..tapi cuma kau yang tidak pernah nak tahu. Bila dibaca mungkin kau anggap aku perempuan yang mudah jatuh cinta,tapi sejujurnya tidak. How i wish to fall in love is that easy. Sekarang jugak aku nak lupakan dia dan jatuh cinta lagi. Di fasa ini, aku tidak lagi mahu jatuh cinta. Aku impikan untuk jatuh cinta hanya sekali sahaja lagi dan berkahwin. Hahaha. Terlalu awal untuk aku yakin sebegini,tapi kita lihat sahaja apa yang di rancang olehNya untuk aku. Sekian sahaja episod dua.

No comments:

Post a Comment