Wednesday, May 9, 2012

Terukir di bintang Eps.3

Awak masih ingat, kali pertama saya hendak mengambil gambar awak...awak malu dan tak bagi saya tangkap gambar awak. Lalu awak berpaling dan saya curi-curi tangkap gambar awak. Kemudian awak menoleh dan tersenyum, dan gambar itu lah punca nya semua ini.

Kehadiran awak buat saya rasa lain sangat. Awak buat saya ketawa dan lupakan semua benda. Bukan baru kenal, cuma mungkin dulu tak perasan. Saya sendiri tak tahu apa semua ni. Satu perasaan yang excited bila awak kata nak singgah tengok saya kerja. Melambai-lambai dan senyuman itu tak dapat saya lupakan. Esoknya oleh sebab saya menolong seseorang untuk angkat barang dua,tiga kali naik tingkat 5, saya lambat ke tempat kerja dan tak sempat jumpa awak. Rakan saya kata, kecian kau hari ini tak dapat tengok dia..hehe...saya berkata, kalau ada jodoh pasti jumpa. Kami pun duduk menunggu burger yang sedang di masak. Sudah agak lewat waktu itu, seseorang turun dari blok itu dan aku menyapa diri nya. Sejurus selepas itu, awak pula lalu yang entah dari mana, muncul macam tahu-tahu aje. Awak senyum dan berlalu pergi.

Saya sebenarnya tak berapa ingat ayat pertama yang saya berikan, mungkin kah bunyinya sebegini

I couldn't write a song for you
I couldn't sing a song for you
but I could make a video to say
I love you

Lebih kurang macam ni lah. Saya betul-betul tak ingat. Maaf. Hari demi hari makan rapat,tapi mungkin cepat sangat. Mungkin tak adil, dengan kehadiran awak,  saya patahkan hati orang lain. Dan saya juga hilang seorang kawan sebab perkara ini, yang saya sendiri tak tahu kenapa. Mungkin ada orang tak suka kita berkawan. Acara tarian tiang dalam studio, awak ingat lagi tak? hehehe..Gelagat gila-gila mereka buat saya ingat sampai sekarang. Nasib baik kita tak payah menari sekali, gunakan alasan belum berlatih untuk menggelak dari kena menari melucah itu.hehehe. Dan sebelum ke situ, saya ada curi-curi tangkap gambar awak lagi. Alunan piano itu kata awak, "tak akan pernah lupa"...saya juga harap begitu. Ini semua kenangan kan?

#Sambungan di episod 4

No comments:

Post a Comment