Wednesday, May 9, 2012

Terukir di bintang Eps.4

Sebelum ni tak pernah ada orang pernah bantah jadual saya. Awak orang pertama yang berani suruh saya pergi makan dulu sebelum pentingkan kerja. Dan awak juga orang pertama yang pernah saya dahulukan sebelum benda lain, untuk awak saya sanggup curi masa saya sedikit. Walau sibuk dengan persiapan untuk penggambaran tapi saya curi masa untuk teman awak makan tengah hari. Walau sebenarnya saya dah makan, tapi teman awak makan..tengok awak makan pun okaylah. Tiba-tiba seseorang lalu lalang dan nampak saya dengan awak. Dia seolah-olah mengerti siapa sebenarnya di hati saya dan awaklah orangnya. Mereka faham, tapi belum sempat saya jelaskan semuanya dekat si dia. Saya ingat lagi waktu, seseorang menarik lengan awak dan mengatakan yang awak rampas saya dari orang itu. Saya agak emosi tentang isu itu, di depan orang ramai, salah saya, tapi awak yang kena. Saya hargai sangat-sangat sebab awak faham dan tak menyalahkan saya.

Saya agak sibuk untuk penyediaan bahan-bahan untuk penggambaran. Berat jugak tugasan walau cuma pembantu pengarah. Sebelum ke lokasi awak ada mengatakan good luck pada saya. Dan sebelum berangkat tu juga Si gentleman ada berhubung dengan saya untuk berjumpa. Namun tugas lebih penting, saya lupakan semuanya dan focus dengan kerja. Telefon bimbit saya entah ke mana, battery nya pun habis cepat sekali..memang Torch tu rosak pun. Biar jelah. Sebab terlampau sibuk, saya langsung tak berkesempatan untuk tweet pun. Awak kata awak rindukan saya waktu tu. hehehe.. Rasa macam nak shooting hari-hari je biar awak sentiasa rindukan saya, macam saya rindu kan awak. Walau sibuk bekerja, 3 hari tidur tak lena tapi saya ada juga curi-curi teringatkan awak. Bila nak tidur atau ada masa lapang 5 minit sekalipun saya akan hubungi awak. Walau penat, saya tetap pergi makan malam dengan awak. Sebab dah berapa hari tak jumpa. Rindu. Sebab tu saya kata, kerana awak saya sanggup curi masa untuk bersama.

Oh, lupa pulak..tentang assignment saya, Mrs. Wallet saya harap awak suka. Okay tak video tu? Sejak kenal awak, awak jadi penting sangat dalam hidup saya. Setiap apa saya buat, saya bagitahu awak. Harapnya awak bangga dengan shortfilm kami. Walau awak tak ikut shooting tapi harap awak sokong kerja saya. Dan sentiasa ada saat saya perlukan awak.

FLASHBACK. Awak ingat lagi tak makan malam pertama yang awak ajak saya? yang dengan kakak awak tu. Saya rasa macam princess je awak tarikkan kerusi untuk saya. Saya memang tergoda dengan sifat awak yang gentleman tu. Masa nak balik pun awak hantar sampai ke bawah blok. Banyak yang saya rindukan tentang kita.

# Sambungan di Episod 5

No comments:

Post a Comment