Friday, May 11, 2012

Terukir di bintang Eps.6

Saya rasa macam nak bersendirian sebab stress je haritu. Saya memang selalu rasa nak ke taman dan keluar aja dari kawasan kolej...yelah sebab dalam tu rasa kecik sangat. Sesak. Tapi awak pula ajak saya ikut awak teman ke stesen bas, awak nak balik kampung esoknya dan belum beli ticket. Hehehe...awak sangkakan itu kali pertama saya ke stesen bas itu, tapi sebenarnya itu dah kali ke dua..sebab saya pernah turun dekat stesen bas tu masa balik dari percutian dengan kawan-kawan dekat Pangkor dulu. Best jugak dapat teman awak pergi beli ticket bas. Kalau dapat hantar awak nak naik bas balik kampung..lagi dramatik kan? hehehe...dalam perjalanan nak ke stesen bas tu, saya yang duduk seat belakang asyik tengok je muka awak dekat side mirror. Paras rupa awak indah dan saya sebenarnya berat je nak lepaskan awak balik kampung. Tapi saya faham, awak rindukan keluarga awak dan saya nak awak happy balik kampung.

Lepas dah beli ticket, kita terus pergi klinik. Comel sangat time tu, saya kata.."Eh,bayangkan kalau budak-budak kolej nampak kita kat klinik ni, mesti dorang fikir lain kan? yelah, sebab kita tak pergi klinik dalam kolej tapi pergi klinik luar..dah lah klinik tu banyak parent yang bawak baby..hehehe..." akhirnya masuk jugak dalam klinik sebab lenguh berdiri kat luar klinik. Lama jugak tunggu kawan awak amek injection allergic. tapi saya okay je sebab awak ada kat sebelah. 

Kemudian kita ke TTDI jaya untuk makan petang, eceyh..makan malam kot rasanya sebab makan nasi apa semua..hehe...itu first time rasanya kita makan dekat luar sama-sama dengan kawan awak..dari satu kedai ke satu kedai..saya tak kisah sebenarnya makan dekat mana-mana cuma kawan awak tu kecian dia kena makan benda yang dia tak alahan. Sepatutnya malam tu janji nak berjumpa tapi awak tak sihat, awak selsema...walau saya dah siap and tunggu kat bawah tapi takpe lah..saya faham..dalam sehari tak sepatutnya 23 jam kita berjumpa..awak juga perlu ruang dan masa. Mungkin ni first time saya rasa ada seseorang dalam hidup saya, jadi saya asyik nak jumpa awak je..hehehe..mata awak tu, cantik sangat. Indah. tapi bukanlah saya sukakan awak sebab rupa..tapi ada dalam diri awak yang buat saya mahu cintakan awak kerana Allah..apatah lagi setelah tuhan menghadiahkan awak dalam doa saya...

Tak boleh saya bayangkan hidup saya tanpa awak..dan saya pernah beritahu kakak awak yang saya tidak akan pernah melepaskan awak pergi sebab saya sayangkan awak cuma saya akan terpaksa lepaskan jika itu permintaan awak..walau kadang kala cara awak terhadap saya membuatkan saya menangis..tapi saya terus bersabar dan telan segala pahitnya..sebab saya yakin setiap yang berlaku bersebab..dan saya perlu kuat dan tabah sebab saya cintakan awak dan terima awak seadanya.. Awak, saya masih sayangkan awak.

#Episod 7

No comments:

Post a Comment