Friday, May 11, 2012

Hijab.

Semalam sebelum tidur ada berdoa agar esok hari aku dapat menjadi insan yang lebih baik dari semalam. Dan alhamdullilah, pada hari jumaat yang indah ini...aku rasa mcm nak hijrah. nak mula menutup aurat. Bertudung. Ada berbincang dengan tasha, tanya dekat mana nak beli..jenis macam mana yang saya suka..and nanti maybe kiteorg nak ke masjid india untuk beli. Doa-doakan saya ditetapkan hati untuk perubahan ini. Tidak mudah sebenarnya, kalau boleh memang kalau sekali dah pakai, saya dah taknak bukak-bukak. Saya akan cuba slow-slow dan bila dah sedia saya akan kekalkan.. Dalam cuti sem ni saya ingat nak try pakai tudung and biasakan diri, so nanti saya akan jadikan ianya diri saya yang baru.

Cuba sebaiknya untuk tidak tinggal solat dan menutup aurat. Bukanlah nak menunjukkan yang saya baik tapi cuba berkongsi tentang diri saya yang serba kekurangan ini. Saya tidak mahu lagu merasakan bakal kerjaya saya yang menghalang diri dari saya menutup aurat. Insyallah, saya akan cuba untuk berubah ke arah yang lebih baik. Allah dah memberikan saya rezeki dan kehidupan ini, mengapa perlu saya mengingkari suruhannya serta meninggalkan larangannya. Saya mahu bersyukur atas segala nikmat kurniaanNya.

Semoga saya dapat menjadi insan yang lebih baik di esok hari. Amin.

2 comments:

  1. alhamdulillah =) i'm so happy for u cutey ;* hehe

    ReplyDelete
  2. Almost speechless. Can only say Alhamdulillah :)

    ReplyDelete